Üzleti Szemléletformálás 

Társadalmilag felelősen, piaci alapon.

Magyarországon nagyon jellemző a társadalmi vállalkozásokra, hogy egy civil szervezetből indulnak és az alapítók, munkatársak is ebből a szektorból érkeznek.  Ebből adódik, hogy kevés a tapasztalatuk a vállalkozás irányítása, piacképes termékek és szolgáltatások előállítása terén.  Szövetségünk ezeknek a vállalkozói kompetenciák hiányát igyekszik áthidalni a programjaival, hogy a társadalmi vállalkozások könnyebben eljuthassanak a fogyasztókkal ezz növelve a szervezetük társadalmi hatását.

A szemléletformálást a potenciális ügyfelek felé is nagyon fontosnak tartjuk. Gyakran előfordul, hogy megrendelők meglepődnek azon, hogy gy tagszervezetünk ellenszolgáltatást kér a szolgáltatásaiért. Többektől hallottuk, hogy ha egy cég például jogi formája szerint szociális szövetkezetként működik gyakran gondolják azt róluk, hogy civil szervezetek és adományként önkéntesen végzik a tevékenységeiket. 

Célunk hogy a gazdaságban elismertessük a társadalmi vállalkozások szerepét és a hozzáadott helyi értéket amit képviselnek. A megrendelőkben szeretnénk tudatosítani, hogy amikor egy magyar társadalmi vállalkozást választanak partnernek egy távolkeleti beszállító helyett, akkor ugyanúgy megkapják a megrendelt minőségi terméket de ezen felül a vásárlásukkal a helyi társadalomban is egy pozitív változást indítanak el.


Értékesítési hálózatok

Társadalmi vállalkozások hosszútávú együttműködéseinek kialakítása

Hálózatfejlesztési programunk 

Tagságunk között a legkülönbözőbb tevékenységi körű társadalmi vállalkozások képviseltetik magukat. Ennek a sokszínűségnek az az előnye, hogy könnyen találhatunk olyan kapcsolódási pontokat, kiegészítő termékeket ami alapján közös  vásárlói kört tudnak a cégek megcélozni. Jelenleg három ilyen értékesítési hálozatot működtetünk, de folyamatosan keressük a lehetőséget a további hálózatosodásra. Jelenleg turisztikai, élelmiszeripari és lakberendezési árukat és szolgáltatásokat összefogó hálózatunk aktív.

Turisztikai hálózat

A Balaton háttértelepülésein több olyan társadalmi vállalkozás működik, akik a turisztikához kapcsolódó szolgáltatásokat kínálnak. A turizmus jellemzően az a szektor ahol könnyen be lehet vonni akár megváltozott munkaképességű munkvállalókat, hiszen főleg az emberi kapcsolatok minősége határozza meg a vendégek élményét. 

A hálózatba bekapcsolódó vállalkozások szálláshelyet, élményprogramokat és vendéglátást kínálnak a vendégeknek, de olyan cégek is bekapcsolódtak a hálózatba, akik nem a hagyományos turisztikai szektort erősítik. A vendégházak kialakításánál egyedi illetve újrahasznosított bútorok elkészítését is egy társadalmi vállalkozás végezte.

Odoo • Szöveg és kép

Lakberendezési hálózat

Folyamatosan bővülő hálozatunkban jelenleg hét iparcikket (bútor, betontermékeket ágynemű, háztartási textílek, ruházat, lakásdekorációk) gyártó szervezet vesz részt. 

Az együttműködő szervezetek munkáját úgy segítjük, hogy olyan feladatokat vesz át az integrátor menedzsment szervezet, amihez a gyártó társadalmi vállalkozásnak nincs kompetenciája, a munkaerő nem alkalmas rá. Ilyenek a termékek tervezése, üzletkötői feladatok, készletkezelés, vállalatirányítási rendszer működtetése. A közös honlap, marketing, viszonteladó hálózat vagy akár ózletkötő megsokszorozza a cégek piacrajutásának esélyét és sokkal láthatóbbá teszi őket.

Odoo • Szöveg és kép