Kommunikációs tréninget tartottunk TAVOSZ tagok munkatársainak. A résztvevők elsősorban ügyfélszolgálatban, vevő, vagy partner toborzásban dolgoznak. Minden munkamelyen kommunikálnak a dolgozók nemcsak a kollégákkal, hanem ügyfelekkel, beszállítóval, vagy éppen a postással. Mindegyik esetben „front office” -ban vannak ők képviselik a munkáltatók, vagy a szervezet amelyiknek az önkétese, munkavállalója. Ezért is fontos a megfelelő viselkedés, a kommunikáció hangulata hisz ez alapján ítélik meg a céget.
Ahány ház annyi szokás, ahogy a mondás tartja, tehát legalább ennyiféle a kommunikációs stílusunk is. Rengeteg beidegződést hozunk otthonról, a környezetből, ahol felnőttünk és még többet „szedünk magunkra” az évek során. Tréningük abban segíteni, hogy egy kicsit lefejtsük magunkról ezeket a sémákat és felépítsük a munkahelyi kommunikációnk alapjait. Kevés elmélettel, sok gyakorlati példával.
Számos kommunikációs stílus létezik, amikben különböző szerepet veszünk fel. Néha nehéz kitörni ezekből a sémákból, úgy hogy ne bántsuk meg az emberek érzéseit, mégis érvényesíthessük önmagunkat. Ezek küzól a leginkább eredményre vezető az asszertív kommunikáció. „Miért nem mondtam akkor?” „Bárcsak ne így fogalmaztam volna!” Ismerős mondatok, ugye?
Sokan konfliktushelyzetekben leblokkolunk, vagy éppen robbanunk. Az asszertív viselkedés azt jelenti, hogy a gyakorlatban képesek vagyunk különböző helyzetekben képviselni a saját és mások, pl. a munkáltató érdekeit is.Ilyen helyzet lehet pl. amikor a telefonon hívott személy egy kérdésünkre agresszíven, vagy nem a kérdéssel kapcsolatosan válaszol. Ilyen esetben a helyes megoldás , ha a párbeszédet higgadtan, kerülve az agresszív viselkedést, kedvességgel, empátiával zárjuk le, azaz asszertíven kommunikálva érjük el, hogy a beszélgetés munkkét fél számára pozizitív eredménnyel záruljon.
A tréning tagszervezetink részére 2-2 fő munkatárs részvételével díjmentes.